Podmínky použití a licenční smlouva aplikace O2 FindAI

Verze 3.11 : říjen 2025

Aplikace O2 FindAI Podmínky pro používání a licenční smlouva

1. ÚVOD

1.1 [Základní účel] Aplikace O2 FINDAI je nástroj pro zvýšení osobní efektivity uživatele, který slouží k vyhledávání a sumarizaci informací z dokumentů, které uživatel nahrál a zpřístupnil ke zpracování. Využívá pokročilé jazykové modely (LLM) zpřístupněné poskytovatelem k tomu, aby umožnila přirozené dotazování v běžném jazyce.

Hlavní přínosy aplikace O2 FINDAI:

- Zrychlení práce s dokumenty – umožňuje hromadnou analýzu bez nutnosti jednotlivého otevírání souborů.

- Přehlednost a efektivita – generuje souhrny, klíčové informace a zvýrazňuje relevantní pasáže.

- Podpora vícejazyčnosti – dotazy i odpovědi mohou být vedeny v různých jazycích.

- Bezpečnost a jednoduchost – funkce umělé inteligence jsou dostupné běžným uživatelům bez složitého zaškolení, při zachování bezpečnosti dat.

- Flexibilita – vhodná pro rešerše, orientační přehledy, sledování trendů nebo kontrolní činnosti.

1.2 [Obecný popis služeb] Společnost O2 IT Services s.r.o., IČO 02819678, se sídlem Za Brumlovkou 266/2, 140 00 Praha 4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C vložka 223566 („poskytovatel“) se zavazuje zákazníkovi:

a) zpřístupnit dedikované zákaznické rozhraní dostupné přes internet („Aplikace O2 FIND AI“), přes které uživatelé určení zákazníkem mohou

- do cloudu poskytovatele nebo třetí strany zajištěné poskytovatelem dočasně vkládat textové dokumenty,

- formou interaktivního chatu zadávat dotazy nebo pokyny („prompty“) týkající se obsahu vložených dokumentů a

- na kterém se jim zobrazují odpovědi (výsledky) na tyto prompty,

b) propojit Aplikaci O2 FINDAI s obecnými jazykovými modely třetích stran rozhraní („AI nástroje“),

c) zajistit pro zákazníka u poskytovatele AI nástrojů, aby jejich AI nástroje logicky a sémanticky analyzovaly obsah a smysl dočasně uložených dokumentů stejně jako obsah a smysl uživatelských promptů a posílaly do Aplikace O2 FINDAI k zobrazení výsledky vyhovující zadaným promptům, a to podle principů AI nástrojů vymezených jejich poskytovateli.

Podrobnosti užívání jsou stanoveny dále v těchto Podmínkách.

1.3 [Co tvoří smlouvu] Tyto Podmínky spolu se všemi dokumenty, na které se v nich odkazuje, představují právně závaznou dohodu mezi poskytovatelem a zákazníkem uzavřenou mezi zákazníkem a poskytovatelem, která se týká přístupu a používání Aplikace O2 FINDAI i napojenými AI nástroji. Veškeré dokumenty, které se týkají aplikace, jsou tímto výslovně začleněny do tohoto dokumentu formou odkazu. Cenové podmínky a trvání smlouvy jsou sjednávány individuálně.

2. PODROBNÁ PRAVIDLA UŽÍVÁNÍ

2.1 [Aktivace rozhraní a uživatelských účtů] Po uzavření smlouvy poskytovatel zákazníkovi zpřístupní dedikované zákaznické rozhraní dostupné přes internet. Zákazník (resp. jím určený administrátor) určí, jakým uživatelům (fyzickým osobám) umožní přístup. Zákazník nahlásí poskytovateli e-mailové kontakty na uživatele a poskytovatel jim pošle e-mailem link pro aktivaci uživatelských účtů. Každý uživatelský účet má své unikátní přihlašovací údaje, které zná pouze uživatel. Jejich zadáním a potvrzením je uživatelský účet aktivován.

2.2 [Údaje o zákazníkovi] Zákazník je povinen uvést poskytovateli pravdivé, přesné a úplné informace potřebné k plnění této smlouvy a zavazujete se, že bude včas hlásit jejich změnu. Poskytovatel je oprávněn vyžádat si doložení nebo ověření poskytnutých údajů.

2.3 [Ochrana přihlašovacích údajů] Používání Aplikace O2 FINDAI pod unikátními přihlašovacími údaji uživatele přiřazeného k danému zákazníkovi se považuje za jednání jménem a na účet zákazníka a odpovídá za něj zákazník. Zákazník je povinen chránit přihlašovací údaje před zneužitím a na své straně provést potřebná opatření k jejich zabezpečení. Za případné zneužití přihlašovacích údajů plně odpovídá zákazník.

2.4 [Dočasné vkládání dokumentů] Zákazník je oprávněn vkládat anebo mazat vložené dokumenty dle své vlastní volby. Zákazník bere na vědomí, že dokumenty jsou ukládány do cloudu poskytovatele anebo třetí strany zajištěné poskytovatelem. Zákazník bere na vědomí, že Aplikace O2 FINDAI neslouží k dlouhodobému ukládání nebo archivaci dokumentů. Není-li písemně individuálně sjednáno jinak, je poskytovatel oprávněn dokumenty smazat po uplynutí 2 měsíců, a to bez předchozího upozornění. Zákazník je povinen si vždy uchovávat mimo Aplikaci O2 FINDAI originály dočasně vkládaných dokumentů.

2.5 [Formát a vlastnosti dokumentů] Zákazník bere na vědomí, že dočasně vkládané dokumenty musí být ve formátu .pdf, .doc nebo .docx, případně jiných, které jsou stanoveny v příloze těchto Podmínek, a musí mít strojově čitelný textový obsah. Pokud je vložen dokument neodpovídající těmto požadavkům, může to mít vliv na schopnost AI nástrojů analyzovat obsah dokumentu, schopnost reagovat na prompty a relevanci výsledků.

2.6 [Limity velikosti dokumentů] Zákazník bere na vědomí, že poskytovatel je oprávněn omezit velikost jednotlivých dokumentů, jejich rozsah počítaný podle slov, jakož i celkový počet současně uložených souborů. Není-li písemně individuálně sjednáno jinak, velikost jednotlivého dokumentu může činit nejvýše 100 MB, počet slov v dokumentu 100.000 a počet současně uložených dokumentů 100. Při překročení tohoto limitu nemusí být možné vkládání dalších dokumentů bez předchozího vymazání (části) předchozích.

2.7 [Šifrování a jiná ochrana dokumentů] Zákazník bere na vědomí, že pro správné fungování AI nástrojů nesmí být dočasně uložené dokumenty chráněny šifrováním, heslem anebo jiným způsobem, který znemožňuje anebo ztěžuje AI nástrojům přístup k obsahu dokumentů.

2.8 [Poskytovatel nekontroluje obsah a původ dokumentů] Zákazník bere na vědomí, že poskytovatel neodpovídá za obsah nebo vlastnosti vkládaných dokumentů, že poskytovatel nefiltruje ani nemá nástroje pro to, aby filtroval, dočasně vkládané dokumenty podle obsahu, rozeznával, zda a v jakém rozsahu má zákazník práva používat vkládaný dokument a nemůže jakkoli měnit samotný obsah nebo vlastnosti dočasně vkládaných dokumentů. Poskytovatel nekontroluje ani nemá nástroje k přístupu k obsahu chatů jednotlivých uživatelů. Tím nejsou dotčeny postupy podle čl. 2.4, čl. 2.6 a 2.11.

2.9 [Odpovědnost zákazníka za obsah a původ dokumentů] Zákazník se zavazuje, že do Aplikace O2 FINDAI bude vkládat pouze takové dokumenty, které neporušují práva třetích stran (autorská, osobnostní, práva k obchodnímu tajemství nebo k duševnímu vlastnictví, práva na ochranu osobních údajů apod.) anebo neporušují veřejnoprávní předpisy (zejm. na ochranu utajovaných skutečností, na ochranu stanovenou zvláštními právními předpisy, zákazy uchovávání nebo zpracovávání materiálů s obsahem odporujícím právním předpisům, zejm. podle trestního zákoníku). Zákazník se zavazuje, že dostatečně a prokazatelně poučí uživatele, jimž k Aplikaci O2 FINDAI umožní přístup, a že ponese plnou odpovědnost za jednání těchto uživatelů.

2.10 [Odpovědnost zákazníka za využívání AI nástrojů] Zákazník bere na vědomí, že je plně odpovědný za obsah i účel promptů zadávaných pod jemu přiřazenými uživatelskými účty i za následné užití výsledků. Zákazník bere na vědomí, že odpovědností poskytovatele je toliko zajištění, aby prompty byly nezkresleně přenášeny do AI nástrojů třetích stran a výsledky z AI nástrojů třetích stran zpět do Aplikace O2 FINDAI.

2.11 [Výpočetní výkon a spotřeba tokenů] Zákazník bere na vědomí, že užíváním Aplikace O2 FIND AI spotřebovává výpočetní výkon cloudu poskytovatele anebo cloudu třetích stran. A využívání napojených AI nástrojů spotřebovává tzv. tokeny (jednotka užívaná ke změření spotřeby zdrojů AI nástroje podle náročnosti promptu). V případě nadměrného využívání, které by vykazovalo známky zneužívání služby (zejména podezření na automatizované strojové procesy neovládané lidským uživatelem) si poskytovatel vyhrazuje právo po předchozím upozornění omezit přístup zákazníka ke službě.

2.12 [Poskytovatel nekontroluje ani trvale neuchovává obsah chatů] Poskytovatel ani Aplikace O2 FINDAI nevyhodnocuje obsah ani účel promptů, stejně jako obsah ani následné užití výsledků. Poskytovatel v Aplikaci O2 FINDAI výsledky trvale neuchovává, pokud zákazník chce s výsledky dále pracovat, musí je před odhlášením z Aplikace O2 FINDAI zkopírovat nebo uložit do svých zařízení mimo Aplikaci O2 FINDAI.

2.13 [Po skončení smlouvy jsou dokumenty smazány] Poskytovatel při ukončení smlouvy znepřístupní zákazníkovi uživatelské účty k Aplikaci O2 FINDAI a smaže dokumenty, které byly v okamžiku ukončení smlouvy zákazníkem dočasně vloženy v Aplikaci O2 FINDAI.

2.14 [Zákaz přeprodeje] Přeprodej Aplikace O2 FINDAI bez výslovného písemného souhlasu poskytovatele podepsaného statutárním orgánem poskytovatele je zakázán. Aplikaci O2 FINDAI ani dokumentaci k ní zákazník nesmí zpřístupňovat, převádět právo k užití, půjčovat, pronajímat, distribuovat ani používat k poskytování služeb třetí straně. Zákazník není oprávněn zpřístupňovat Aplikaci O2 FINDAI jiným osobám, než jsou jeho zaměstnanci, osoby podílející se na jeho činnosti na jiném smluvním základě anebo osoby blízké.

2.15 [Dodržování právních předpisů] Zákazník používáním Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů potvrzuje poskytovateli, že při své činnosti dodržuje aplikovatelné právní předpisy, a zejména, že není osobou, na které jsou uplatňovány mezinárodní sankce vyhlášené OSN, EU, Velké Británie, Švýcarska anebo USA a není uveden na žádném sankčním seznamu.

3. UŽÍVÁNÍ APLIKACE V SOULADU S AI ACT

3.1 [Aplikace O2 FIND AI není určena pro používání k zakázaným nebo vysoce rizikovým účelům] Zákazník bere na vědomí, že Aplikace O2 FINDAI a napojené AI nástroje nebyly vyvinuty pro používání k zakázaným ani vysoce rizikovým účelům ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2024/1689, kterým se stanoví harmonizovaná pravidla pro umělou inteligenci („AI Act“). Zákazník plně odpovídá za jakékoli používání Aplikace O2 FINDAI nebo zpřístupněných AI nástrojů, které by se pokoušelo obcházet zákazy stanovené v AI Actu, stejně jako za pokusy obcházet limity nebo pojistky v rámci napojených AI nástrojů, které mají zamezit využívání pro zakázané účely (zejména zadávání promptů zjevně sledující nezákonné, neetické či podvodné účely). Mezi tyto zakázané účely patří především používání Aplikace O2 FINDAI k etnické či rasové diskriminaci, diskriminaci podle pohlaví, používání výsledků z napojených AI nástrojů k podprahové manipulaci (tj. zavádění jakýchkoli podprahových technik mimo vědomí osob nebo záměrně manipulativních či klamavých technik, jejichž cílem nebo důsledkem je podstatné narušení chování osoby nebo skupiny osob tím, že znatelně zhoršují jejich schopnost učinit informované rozhodnutí, což jim může způsobit významnou újmu) nebo tzv. sociální skóring ve smyslu AI Actu.

3.2 [Výstupy z Aplikace O2 FINDAI nejsou určeny k přímé veřejné prezentaci] Jakékoli výstupy z Aplikace O2 FIND AI je třeba před jejich veřejnou prezentací zpracovat uživatelem. Aplikace O2 FINDAI není určena k napojení na rozhraní veřejně dostupné pro třetí osoby.

3.3 [Za prompty i užití výsledků odpovídá zákazník] Zákazník bere na vědomí, že o tom, zda jde o zakázaný účel používání napojeného AI nástroje rozhoduje obsah promptu nebo série promptů, obsah dočasně vkládaných dokumentů a následné užívání výsledků samotným zákazníkem. Za obsah promptů a užívání výsledků samotným zákazníkem v souladu s AI Actem odpovídá zákazník. Podrobný demonstrativní výčet zakázaných užití je uveden v čl. 3.9.

3.4 [Před prvním užitím pochopit AI Act a proškolit uživatele] Zákazník potvrzuje, že se před prvním použitím seznámil se zněním AI Actu, chápe jeho základní principy a bude Aplikaci O2 FINDAI jakož i napojené AI nástroje používat s běžnou péčí, náležitou opatrností, AI Actem i dalšími právními předpisy. Pokud bude mít zákazník, resp. uživatel pochybnosti ohledně zákonnosti anebo přípustnosti užití v dané situaci nebo pro daný účel, je povinen zdržet se užívání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů a vyhledat odbornou radu nezávislého odborníka. Totéž se týká užití již hotových výsledků. Zákazník, který Aplikaci O2 FINDAI a napojené AI nástroje bude využívat v rámci své podnikatelské, hospodářské nebo úřední činnosti anebo jako zaměstnavatel, potvrzuje, že řádně proškolil uživatele o účelu, pro který si užívání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástroje zřídil a o konkrétních rizicích a zakázaných užitích, a to v konkrétním kontextu jeho vlastní organizace a jeho vlastních procesů.

3.5 [Kontrolní mechanismy] Zákazník by si měl (stejně jako u užívání jakékoli jiné technologie) s ohledem na znalost vlastních procesů nastavit vlastní vhodné kontrolní mechanismy za účelem vyhodnocování dopadů používání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů na jeho vlastní chod. Za případné nezavedení nebo nevhodné nastavení těchto mechanismů odpovídá výhradně zákazník.

3.6 [Napojené AI nástroje] Zákazník bere na vědomí, že poskytovatel kromě volby napojených AI nástrojů neovlivňuje chod ani funkce těchto AI nástrojů a neodpovídá tedy za výsledky odesílané z těchto AI nástrojů do Aplikace O2 FINDAI. Poskytovatel nicméně volí k napojení na Aplikaci O2 FINDAI takové AI nástroje, které mají implementovány mechanismy, jež dokáží odhalit běžné pokusy o nepřípustné prompty (typicky vedoucí k nezákonnému užití AI nástrojů). Zákazník bere na vědomí, že v takovém případě AI nástroj namísto výsledku zobrazí v chatu odmítavou reakci. Napojené AI nástroje

3.7 [Napojené AI nástroje se z dokumentů neučí] Zákazník bere na vědomí, že napojené AI nástroje vybrané poskytovatelem nepoužívají dokumenty dočasně vložené zákazníkem do Aplikace O2 FINDAI ke svému dodatečnému trénování.

3.8 [Údaje podle AI Actu v Příloze] V příloze těchto podmínek jsou uvedeny informace v souladu s přílohou XI a čl. 53 AI Actu. Zákazník souhlasí s tím, že bude dodržovat podmínky užití uvedené v odkazech v příloze jako nedílnou součást těchto podmínek.

3.9 [Demonstrativní podrobný výčet zakázaných užití] Zákazník souhlasí s tím, že je zakázáno užívat Aplikaci O2 FINDAI a napojené AI nástroje tak, že dočasně vkládané dokumenty anebo prompty:

a) pomlouvají nebo mají za cíl pomlouvat jakoukoli jinou osobu, poškodit její osobnostní práva anebo dobrou pověst;

b) jsou obscénní, urážlivé nebo v rozporu s dobrými mravy;

c) porušují autorská práva, práva duševního vlastnictví, práva k databázím nebo ochranné známky jiných osob;

d) nabádají, obhajují, podporují nebo napomáhají k jakémukoli protiprávnímu jednání,

e) vyjadřují, podněcují nebo podporují nenávist mezi lidmi, zejména na základě rasy, národnosti, barvy pleti, pohlaví nebo náboženství nebo politického přesvědčení v souladu se zásadami právního demokratického státu;

f) zahrnují obsah, jehož cílem je obtěžovat, vyhrožovat nebo šikanovat jednotlivce;

g) zahrnují obsah, který propaguje nebo oslavuje násilí nebo oslavuje utrpení či ponižování druhých;

h) zahrnují obsah, který propaguje, podporuje nebo zobrazuje sebepoškozování, jako je sebevražda, řezání a poruchy příjmu potravy;

i) zahrnují obsah, který má vzbudit sexuální vzrušení, například popis sexuální aktivity, nebo který propaguje sexuální služby (s výjimkou sexuální výchovy a wellness);

j) zahrnují obsah, který se snaží ovlivnit politický proces nebo který má být použit pro účely volební kampaně;

k) obsahují nevyžádaný hromadný obsah;

l) zahrnují obsah, který je nepravdivý nebo zavádějící, například pokus o podvod nebo šíření dezinformací;

m) zahrnují obsah, který se pokouší generovat ransomware, keyloggery, viry nebo jiný software, jehož cílem je způsobit určitou škodu;

n) lze důvodně považovat za nezákonné, hanlivé, pomlouvačné, nemorální, škodlivé, zavádějící, klamavé, podvodné, neslušné, nenávistné, rasově nebo nábožensky zaujaté nebo urážlivé, pomlouvačné, obscénní, pornografické, sexuálně explicitní nebo které někoho nabádají k porušování místních, státních, národních nebo mezinárodních zákonů.

4. POSTUPY DLE NAŘÍZENÍ (EU) O DIGITÁLNÍCH SLUŽBÁCH (DSA)

4.1 [Opatření dle DSA] Následující postup se uplatní, pokud poskytovatel obdrží oznámení („oznámení“) soukromého subjektu („oznamovatel“), z nějž bude vyplývat, že konkrétně určená nebo určitelná data uložená či jinak zpracovávaná zákazníkem či třetí osobou pomocí Aplikace O2 FINDAI, představují podle oznamovatele protiprávní obsah nebo že jejich zpracování pomocí Aplikace O2 FINDAI je protiprávní, zejména pokud poskytovatel obdrží oznámení ve smyslu čl. 16 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022, o digitálních službách („DSA“).

4.2 [Oznámení oznamovatele a výzva zákazníkovi k vyjádření] Není-li to v rozporu s právními předpisy a je-li oznámení dostatečně přesné, srozumitelné a náležitě odůvodněné, vyzve poskytovatel zákazníka k vyjádření a postoupí mu za tím účelem relevantní části oznámení. Výzva k vyjádření bude zaslána na poslední oznámené kontaktní údaje zákazníka (resp. jeho administrátora). Poskytovatel může na základě svého uvážení použít i jiné kontaktní údaje zákazníka, ale není povinen tak učinit. Poskytovatel ve výzvě Zákazníkovi stanoví lhůtu k vyjádření a doložení požadovaných informací. Výzvu k vyjádření není třeba zasílat v případě podle čl. 4.4 písm. d).

4.3 [Vyjádření zákazníka] Zákazník je povinen do konce stanovené lhůty doručit poskytovateli své vyjádření k oznámení a doložit skutečnosti požadované ve výzvě poskytovatele, zejména je povinen uspokojivě vysvětlit a doložit, že data, která zákazník či třetí osoba uložili či jinak zpracovávají pomocí Aplikace O2 FINDAI, jakož i jejich zpracování Službou, jsou v souladu s právními předpisy a soukromoprávními nároky.

4.4 [Výzva k odstranění dat] Poskytovatel je oprávněn vyzvat Zákazníka, aby ve lhůtě stanovené výzvou odstranil z Aplikace O2 FINDAI data, která jsou vymezena oznámením. Zejména v případech kdy:

a) se poskytovateli nepodaří doručit výzvu k vyjádření

b) zákazník výzvu k vyjádření odmítne nebo

c) zákazník nedoručí poskytovateli ve stanovené lhůtě vyjádření nebo zákazník ve svém vyjádření nevysvětlí nebo nedoloží skutečnosti požadované ve výzvě poskytovatele, zejména že data i jejich zpracování Aplikací O2 FINDAI jsou v souladu s právními předpisy a soukromoprávními nároky,

d) po posouzení všech poskytovateli známých skutečností bude i bez nutnosti podrobného právního přezkumu zjevné, že data vymezená oznámením představují protiprávní obsah nebo že jejich zpracování prostřednictvím Aplikace O2 FINDAI je protiprávní

Zákazník je povinen výzvě poskytovatele vyhovět.

4.5 [Znepřístupnění nebo smazání dat] Pokud zákazník nesplní povinnost vyhovět výzvě k odstranění dat podle čl. 4.4, přijme poskytovatel opatření, která odstraní data z Aplikace O2 FINDAI nebo znemožní přístup k takovým datům. Opatření poskytovatele nezakládají porušení smlouvy z jeho strany ani zvláštní důvod pro její ukončení ze strany zákazníka a nemají vliv na povinnost zákazníka platit sjednanou cenu za užívání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů.

5. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

5.1 [Poskytovatel v roli zpracovatele] V případě, že při poskytování služeb dle smlouvy bude docházet ke zpracování osobních údajů mezi zákazníkem jako správcem (nebo zpracovatelem) a poskytovatelem jako jeho zpracovatelem (nebo dalším zpracovatelem) se po dobu trvání smlouvy uplatní následující ustanovení, která tvoří smlouvu o zpracování osobních údajů ve smyslu čl. 28 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 („GDPR“).

5.2 [Automatizované zpracování] Poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje automatizovaně s přispěním výpočetní techniky.

5.3 [Pokyny zákazníky a soulad se smlouvou] Poskytovatel se zavazuje zpracovávat osobní údaje na základě pokynů zákazníka. Za zpracovávání osobních údajů prováděné v souladu s pokyny zákazníka se považuje zpracování prováděné v souladu se závazky poskytovatele dohodnutými v rámci smlouvy.

5.4 [V případě předání údajů do třetích zemí mimo EU] Poskytovatel se zavazuje řídit se při zpracování osobních údajů instrukcemi zákazníka v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládá právo Evropské unie nebo členského státu, které se na poskytovatele vztahuje; v takovém případě poskytovatel zákazníka informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu.

5.5 [Závazek mlčenlivosti] Poskytovatel se zavazuje zajišťovat, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje za poskytovatele ohledně takového zpracování zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti.

5.6 [Součinnost podle GDPR] Na základě žádosti zákazníka mu poskytovatel poskytne součinnost při plnění povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektů údajů dle článků 15 až 22 GDPR, kterou má zákazník jako správce při zpracování osobních údajů, a to v rozsahu, v němž je to s ohledem na podmínky služby a technické a organizační podmínky možné. Součinnost dle tohoto odstavce je zpoplatňována jednorázovou platbou podle časové náročnosti nebo využitých prostředků, a to zpětně za měsíc, ve kterém byla zákazníkovi poskytnuta. Takto účtovaná částka musí být Poskytovatelem a zákazníkem odsouhlasena.

Na základě žádosti zákazníka poskytne poskytovatel zákazníkovi součinnost při zajišťování souladu s povinnostmi zákazníka dle článků 32 a 36 GDPR, které má zákazník jako správce při zpracování osobních údajů, a to při zohlednění povahy zpracování a informací, jež má poskytovatel k dispozici od zákazníka. Součinnost dle tohoto odstavce je zpoplatňována jednorázovou platbou podle časové náročnosti nebo využitých prostředků, a to zpětně za měsíc, ve kterém byla zákazníkovi poskytnuta. Takto účtovaná částka musí být poskytovatelem a zákazníkem odsouhlasena.

Na základě žádosti zákazníka poskytne poskytovatel zákazníkovi informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti poskytovatele stanovené článkem 28 GDPR. Na základě žádosti zákazníka, ne však častěji než jedenkrát (1x) za kalendářní rok, umožní poskytovatel zákazníkovi provést audity k ověření plnění povinností poskytovatele jako zpracovatele dle článku 28 GDPR ve vztahu ke zpracování osobních údajů, včetně inspekcí, prováděné zákazníkem nebo jiným auditorem, kterého zákazník pověřil, a k těmto auditům přispěje poskytnutím nezbytné součinnosti. Náklady auditu na straně poskytovatele provedené na žádost zákazníka nese zákazník. Provedením auditu či inspekce nesmí být ohrožena bezpečnost dat zpracovávaných poskytovatelem ani nesmí dojít k neoprávněnému zásahu do práv třetích osob. Poskytovatel je oprávněn podmínit umožnění auditů uzavřením zvláštní dohody o ochraně důvěrnosti informací.

5.7 [Přiměřená úroveň zabezpečení] Poskytovatel přijal a udržuje opatření k zajištění přiměřené úrovně zabezpečení osobních údajů, a to s přihlédnutím k povaze služby. Zákazník prohlašuje, že zabezpečení osobních údajů v rámci služby je i s ohledem na jím přijatá další opatření dostačující, a to i s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob.

5.8 [Závazek ohlášení] V případě, že poskytovatel zjistí porušení zabezpečení osobních údajů, ohlásí je bez zbytečného odkladu zákazníkovi na jeho kontaktní e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě.

5.9 [V případě ukončení smlouvy] V případě ukončení smlouvy nezanikají povinnosti poskytovatele k zabezpečení a ochraně osobních údajů. Stejně tak není poskytovatel, resp. jeho zaměstnanci, popř. pověřené třetí osoby, které přišly do styku s osobními údaji, zbaveni mlčenlivosti. Povinnost mlčenlivosti u nich v takovémto případě trvá i po ukončení účinnosti smlouvy, bez ohledu na trvání poměru uvedených osob k poskytovateli.

V případě ukončení smlouvy je zákazník oprávněn žádat od poskytovatele vrácení osobních údajů nebo si kopii osobních údajů stáhnout ve lhůtě 14 kalendářních dnů od ukončení smlouvy. Pokud zákazník o vrácení nepožádá, poskytovatel osobní údaje vymaže či jinak technicky odstraní, pokud právní předpisy nepožadují uložení daných osobních údajů.

5.10 [Další zpracovatelé] Zákazník tímto konkrétně souhlasí se zapojením dalších zpracovatelů, kteří jsou ke službě uvedeni v těchto podmínkách (viz příloha). V případě změny týkající se přijetí dalších zpracovatelů nebo jejich nahrazení zamýšlené poskytovatelem se poskytovatel zavazuje informovat zákazníka o veškerých takových zamýšlených změnách týkajících se přijetí dalších zpracovatelů nebo jejich nahrazení, a poskytne tak zákazníkovi příležitost vyslovit vůči těmto změnám námitky. Zamýšlené změny nebo nahrazení dalších zpracovatelů poskytovatele zveřejní v Aplikace O2 FINDAI alespoň 1 (jeden) měsíc před plánovanou účinností takové změny či nahrazení; tímto se informační povinnost vůči zákazníkovi považuje za splněnou.

5.11 [Poskytovatel v roli správce] Ve vztahu k e-mailovým kontaktům uživatelů zpracovávaných pro účely zřízení a aktivace uživatelských účtů k aplikaci O2 FINDAI je poskytovatel v pozici správce osobních údajů podle nařízení GDPR. Zpracování osobních údajů se řídí Zásadami ochrany osobních údajů. Přístupem k Aplikaci O2 FINDAI a jejím dalším používáním se má za to, že zákazník přijal Zásady ochrany osobních údajů, a zejména se má za to, že vzal na vědomí způsoby, jakými poskytovatel zpracovává údaje, jakož i příslušné právní důvody zpracování popsané v Zásadách ochrany osobních údajů. Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto Zásady ochrany osobních údajů průběžně podle potřeby změnit. Pokud s jakoukoli částí Zásad ochrany osobních údajů zákazník nesouhlasí, je povinen okamžitě přestat používat Aplikaci O2 FINDAI a napojené AI nástroje a vypovědět smlouvu. Zásady ochrany osobních údajů jsou zveřejněny na webových stránkách poskytovatele zde: Zásady ochrany osobních údajů O2 ITS.

6. APLIKACE PODMÍNEK A JEJICH ZMĚNY

6.1 [Použití bez souhlasu s podmínkami není možné] Je důležité, aby zákazník si tyto podmínky přečetl a porozuměli jim před prvním použitím Aplikace a napojených AI nástrojů, protože používáním dává najevo, že podmínky přečetl, porozuměl jim, souhlasí s nimi. Smlouva nabývá účinnosti dnem aktivace zákaznického účtu. Pokud zákazník s podmínkami jako celek nesouhlasí (nepřijímá je) nebo nesouhlasí, byť s jedním ustanovením, je povinen neprodleně ukončit používání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů.

6.2 [Právo ke změně podmínek] Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli a z jakéhokoli důvodu provést změny nebo úpravy těchto podmínek podle vlastního uvážení. O všech změnách poskytovatel bude informovat prostřednictvím aktualizace textu podmínek v Aplikaci O2 FINDAI. Zákazník je povinen si před každým užitím zkontrolovat podmínky. Změny v revidovaných podmínkách se na zákazníka budou vztahovat a bude se mít za to, že s nimi byl seznámen a že je přijal, pokud bude pokračovat v používání Aplikace O2 FINDAI po datu zveřejnění revidovaných podmínek.

6.3 [Výklad a oddělitelnost] Pokud se stane kterékoli ustanovení těchto podmínek v jakémkoli ohledu nezákonné, neplatné nebo nevymahatelné, bude toto ustanovení vyloženo úžeji tak, aby se stalo zákonným, platným a vymahatelným, nebo, pokud to není možné, bude aplikováno pravidlo smyslem a účelem nejbližší. Ostatní ustanovení této smlouvy přitom zůstanou v platnosti v plném rozsahu.

7. LICENČNÍ UJEDNÁNÍ

7.1 [Ochrana duševního vlastnictví a práv průmyslového vlastnictví] Používáním Aplikace O2 FINDAI se zákazník zavazuje respektovat duševní vlastnictví a práva průmyslového vlastnictví poskytovatele (zejm. související se zdrojovým kódem Aplikace O2 FINDAI, designem uživatelského rozhraní a user experience, obsahem, autorskými právy a ochrannými známkami, jakož i práva třetích stran.

7.2 [Nevýhradní, nepřevoditelná a nesublicencovatelná licence] Během poskytování Aplikace O2 FINDAI poskytovatel zákazníkovi poskytuje omezené, nevýhradní, nepřenosné, nesublicencovatelné, nepřevoditelné a odvolatelné právo na přístup k Aplikaci O2 FINDAI a její používání podle této smlouvy ("licence").

7.3 [Design, zdrojový kód a díla užitá v Aplikaci O2 FINDAI] Díla, která pro vytvoření a provozování Aplikace O2 FINDAI vytvořil, zpracoval nebo k nim získal práva poskytovatel (zejm. zdrojový kód, design a obsah, včetně informací, fotografií, ilustrací, uměleckých děl a jiných grafických materiálů, zvuků, hudby nebo videa jakož i názvy, loga a ochranné známky) jsou chráněny autorským právem a dalšími příslušnými zákony a/nebo mezinárodními smlouvami. Zákazník je nesmí kopírovat, rozmnožovat, přeposílat, distribuovat, šířit, prodávat, publikovat, vysílat (vč. streamování) nebo rozšiřovat, ať už jako celek nebo jejich části, pokud to není výslovně povoleno poskytovatelem. Zákazník používáním Aplikace O2 FINDAI k těmto dílům nezískává žádná autorská či vlastnická práva.

7.4 [Zákaz úprav] Zákazník nesmí Aplikaci O2 FINDAI ani napojené AI nástroje nebo jakýkoli jejich prvek upravovat, překládat do jiných jazyků, provádět zpětné inženýrství, dekompilovat, rozebírat ani jinak vytvářet odvozená díla.

8. DOSTUPNOST

8.1 [Aplikace O2 FINDAI a AI nástroje „as is“] Zákazník užíváním Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů souhlasí s tím, že jsou poskytovány "tak, jak jsou" a "tak, jak jsou k dispozici". Poskytovatel neposkytuje žádné záruky jakéhokoli druhu, výslovné ani předpokládané, pokud jde o prodejnost, technickou kompatibilitu nebo vhodnost pro určitý účel jakékoli služby, produktů nebo materiálů zákazníkem.

8.2 [Dostupnost ovlivňuje řada faktorů mimo dispozici poskytovatele] Zákazník bere na vědomí, že Aplikace O2 FINDAI je poskytována prostřednictvím internetu, a proto může být kvalita a dostupnost ovlivněna faktory, které poskytovatel nemůže ovlivnit. Ohledně napojených AI nástrojů platí, že poskytovatel pouze zajišťuje jejich napojení, neovlivňuje jejich chod a neodpovídá tedy ani za jejich dostupnost. Poskytovatel proto neposkytuje žádnou záruku, že přístup k Aplikaci O2 FINDAI a napojeným AI nástrojům bude nepřerušovaný, včasný nebo bezchybný.

8.3 [Právo aktualizace funkcí nebo designu] Aplikaci O2 FINDAI může poskytovatel čas od času aktualizovat, přidávat nové funkce, upravovat stávající anebo rušit nevyhovující. Taková změna se nepovažuje za změnu podmínek. V případě aktualizace anebo závažných provozních důvodů může být přístup k Aplikaci O2 FINDAI nebo k napojeným AI nástrojům dočasně omezen anebo přerušen.

8.4 [Omezení odpovědnosti] S ohledem na znění jiných ustanovení těchto podmínek poskytovatel v žádném případě nenese odpovědnost za škody jakéhokoli typu, ať už přímé nebo nepřímé, vzniklé v souvislosti s používáním Aplikace O2 FINDAI anebo napojených AI nástrojů. To se týká jakýchkoli forem škody, včetně zvláštních, následných, náhodných, exemplárních nebo sankčně nahrazovaných škod nebo ušlého zisku či ztráty příjmů, a to ani v případě, že zákazník před uzavřením smlouvy byl na možnost takových škod výslovně upozorněn. Totéž se týká nákladů na právní zastoupení, správních nebo soudních poplatků nebo pokut či jiných veřejnoprávních sankcí uložených správními orgány nebo soudy zákazníkovi.

9. UKONČENÍ SMLOUVY

9.1 [Ze strany poskytovatele] Poskytovatel je oprávněn přerušit anebo omezit používání Aplikace O2 FINDAI a napojených AI nástrojů v případech, že:

a) zákazník i přes upozornění Poskytovatele porušuje tyto podmínky;

b) zákazník neuhradil řádně a včas splatnou cenu za používání Aplikace O2 FINDAI ;

9.2 [Ze strany zákazníka] Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu zasláním výpovědi na kontaktní e-mail Poskytovatele uvedený ve smlouvě. Výpověď je účinná koncem následujícího zúčtovacího období. V případě, že Zákazník si cenu předplatil na určité období, je Smlouva uzavřena na dobu určitou a Smlouva končí koncem předplaceného období, pokud se Zákazník s Poskytovatelem nedohodnou na prodloužení.

9.3 Ukončení smlouvy má za následek ukončení práv a licencí Zákazníka podle těchto podmínek.

PŘÍLOHA

INFORMACE PODLE PŘÍLOHY XI. AI ACTU

Technická dokumentace podle čl. 53 odst. 1 písm. a) – technická dokumentace pro poskytovatele obecných modelů AI

Podle Přílohy XI AI Actu mají všichni poskytovatelé obecných modelů AI zpřístupňovat technickou dokumentaci podle čl. 53 odst. 1 písm. a) AI Actu, která obsahuje v závislosti na velikosti a rizikovém profilu daného modelu:

a) obecný popis obecného modelu včetně:

- popisu úkolů, které má model plnit, a druh a povahu systémů AI, do nichž může být začleněn,

- použitelných pravidel přijatelného způsobu užívání,

- modality (např. text, obrázek) a formát vstupů a výstupů aj.)

b) podrobný popis prvků modelu a relevantní informace o procesu vývoje, včetně těchto prvků zejména:

- specifikace návrhu modelu a postup trénování, včetně metodik a technik trénování, klíčové volby uplatněné v návrhu, včetně odůvodnění a výchozích předpokladů;

- co má model optimalizovat a případně relevantnost jednotlivých parametrů;

- informace o datech použitých pro trénování, testování a případně validaci, včetně druhu a původu dat a metodik kurátorství dat (např. čištění, filtrování atd.), počtu datových bodů, jejich rozsahu a hlavních charakteristik;

- jak byla data získána a vybrána, jakož i veškerá další opatření ke zjištění nevhodnosti zdrojů dat a metod pro odhalování identifikovatelných zkreslení, je-li to relevantní;

- výpočetní zdroje použité k trénování modelu (např. počet operací s pohyblivou řádovou čárkou), doba trénování a další relevantní podrobnosti týkající se trénování;

- známá nebo odhadovaná spotřeba energie u daného modelu (pokud není spotřeba energie u daného modelu známa, mohou být údaje o ní založeny na informacích o použitých výpočetních zdrojích).

Napojené AI nástroje využívají rozhraní následujících služeb třetích stran a jazykových modelů.

Název služby třetí strany nebo jazykového modelu (název, výrobce)
Podmínky užití a informace podle přílohy XI jsou uvedeny:
Identifikace poskytovatele AI modelu (též další zpracovatel)

AWS Bedrock

(AWS Bedrock, AWS)

Amazon Web Services EMEA SARL, 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg, EU

ID: B186284

AWS Privacy

Cohere Embed Multilingual

(Cohere, Anthropic)

Cohere Inc.

171 John Street, Suite 200, Toronto, ON Canada M5T 1X3

Privacy Policy | Cohere

Zákazník souhlasí s tím, že bude dodržovat podmínky užití uvedené na výše uvedených odkazech jako nedílnou součást těchto podmínek.

Last updated

Was this helpful?